søndag, mars 10, 2013

Arn

Jeg har teststrikket et par votter! De heter Arn og er helt nydelige! :) Du finner de på ravelry h e r.
Oppskriften er til herre, med justering av pinnestr og garn blir det damevott. Med min strikkefasthet ble det damevott, selv om jeg brukte anbefalte pinner og garn.
Jeg har veldig lyst på vottene selv, men tror kanskje de blir en gave. Skal skylle de, og legge de i gavemodus så får vi se.
Det er første gang jeg strikker tommehullet slik. Har alltid felt av og lagt opp nye masker. Men måtte jo følge oppskrifta eksakt når jeg skulle teststrikke for noen. Så da fant jeg ut at dette var jo ikke vanskelig i det hele tatt. ;) Strikker på et annet par med votter nå, og gjør det likedan der også.


Oppskriften er lett å følge. Det er mye gjentakelser, så mønsteret sitter kjapt i fiingrene. Og det er få veldig lange trådsprang, så man slipper mye tvinning av garnet. Et godt design spør du meg! :)

Garn: Tove fra Sandnes, brun og beige
Gram: 57g
Pinner: nr 3
Oppskrift: Ravelry.com

Ingen kommentarer: