tirsdag, mars 16, 2010

Ikke meningen?

Dette innlegget har jeg planlagt lenge, har sittet og tenkt gjennom hva jeg skulle skrive samtidig som jeg har strikket. (Kanskje vi har svaret her? hehe) Overskriften skulle være "På jakten etter den perfekte vott". Jeg skulle sammenligne disse tre parene,
og vise at den perfekte vott ligger mellom det rosa paret og det hvite/lilla hjerteparet. Men den gang ei. Overskriften ble "Ikke meningen?" Hvorfor sier du? Jo, for jeg skulle i utgangspunktet strikke ett par votter som jeg skulle gi bort i gave. Nå ender jeg opp med at jeg må strikke tre votter til av denne sorten, for det må bli dukkevotter til jentene mine. Det rosa paret blir gitt bort til noen andre (skulle gi en liten gave til henne også, så ikke så ille at det ikke er godt for noe). Så strikket jeg altså hjertevottene. De ble for store, men fant eier for dem også, så var planen å strikke ett hjertepar til, men litt mindre (droppe kanten under hjertene) Men den gang ei. Jeg har strikket to venstervotter. (Trodde ikke jeg var så venstrevridd selv om jeg er lærer. ;)) Så da må jeg strikke tomlene på venstrevottene, og strikke to høyrevotter. Ett par votter til ei lita jente ender altså opp med at jeg har strikket/skal strikke 5 par, og den lille jenta får for store votter.. Sånn går no dagan!!

4 kommentarer:

mona sa...

Ojda. *fnis*

Men vottene er jo fine da, og du blir veldig flink til å strikke det mønsteret. ;o)

Holder fortsatt på med min første vott jeg. Og det er jo bare avmerket til tommel for venstevotten i diagrammet. Tenkte nettopp på at jeg må huske å speilvende den neste.

Stjerneglimt sa...

**giggle-giggle** =0)

sjeroks sa...

huff da. det har jeg også gjort, altså strikket flere venstre votter.
jeg strikket 4 venstrevotter før jeg klarte å få til en høyrevott. Nå jeg oppdaget at den fjerde votten også var en venstrevott satte jeg i å storgråte. Fy flate så mye arbeid det er å strikke ett par selvbuvotter;P Men det ble 4 par selvbuvotter til slutt, så da ble det plutselig 4 gaver i stede for èn;p

sjeroks sa...

En lur ting er forestn å strikke høyrevotten først, for hvis man da bommer har man en sjanse til;P