lørdag, februar 18, 2012

Effektivt

Var ganske effektiv med pinnene i går.
Laget denne puta

Nå brukte jeg ikke mer enn 10 minutter på å sy igjen endene da. Det er egentlig et vognteppe som jeg strikka for mange år siden. Tror kanskje det er så mye som 8-10 år siden.. Jeg manglet å feste noen tråder, sy og klippe opp, og ha på stoff på baksida. Men siden jeg ikke har gjort det i løpet av de siste 10 årene kom jeg ikke til å gjøre det i framtida heller. Så nå har jentene ei ny og frisk pute til sofaen sin. :)
Mønsteret er egentlig henta fra en barnegenser tror jeg. Den er strikket i babyull, så tipper det er et Dalehefte.

Og så strikket jeg et smetteskjerf i str 0-2år. Der var det ikke noe juks da, det er gjort på en dag. :) Fargen er helt feil her da, den er egentlig mer lilla.

Strikket i babyull fra lageret, på pinner nr 2,5 og veier 33g.

3 kommentarer:

Siddis back home sa...

så festlig puta ble og skjerfet ble kjempefint! Ha en fin lørdagskveld og tusen takk for at du stakk innom hos meg, kom gjerne tilbake!

Lise sa...

Tusen takk. Og jeg kommer gjerne innom igjen. :-)

Fru Helianthus annuus sa...

Morsom pute, frisk og fargerik :) Jeg har forresten nettopp skjønt hvordan smetteskjerf virker, burde jo skjønt det for lenge siden (ut i fra navnet), men har lenge trodd at man bare legger de to endene over hverandre (og man kan jo bare spørre seg om hvorfor jeg innrømmer noe slikt skriftlig ...).

Ha en fortsatt fin helg!