tirsdag, mars 27, 2012

oppdatering kjærstekjekkasgenser

Mannen brukte genseren ved et par anledninger. Godt fornøyd egentlig. Litt vid i armene etter litt bruk. Ja, ja kanskje ikke værre enn at jeg syr inn den litt tenkte jeg. Visste jo at den kom til å sige litt. Jeg vasker den før jeg bestemmer meg tenkte jeg. Og bra var kanskje det?
1.gang ullvask med milo sammen med andre ullplagg. Slik jeg gjør med alle mine strikkeplagg.
     Resultat: latterkrampe. Den er blitt større. Den er blitt veldig mye større. Særlig ermene. De er nå    70cm lange..
2.gang Ja,ja jeg prøver på 40grader vanlig vask. Med milo
     Resultat: Latterkrampe. Den er blitt større. Den er blitt veldig mye større. Særlig ermene. De er nå 82cm lange..
3.gang Nå er den ubrukelig alikevel, så midt i latterkrampa setter jeg den på 60grader med vanlig vaskepulver.
     Resultat: (ingen latterkrampe, klokka er 6 på morgenen når jeg tar den ut (ble ferdig etter jeg la meg), og har ikke tenkt å vekke mann og barn som skal sove litt lenger i dag.;) ) Den har krympa! Jippi! Ermene er nå BARE 80cm lange.. + en håndfull garnrester jeg ikke helt vet hvor kommer fra, kanskje det er de 2cm den krympa i ermene?

Konklusjon: jeg anbefaler ikke dobbel Lannett på tykke pinner til en herregenser. Jo,om du har lyst på en latterkrampe selvfølgelig! (Jeg kommer nok til å fortelle dette til garnpusher`n min som anbefalte dette garnet som erstaning for picklesgarnet..)

Bildebevis kommer senere, om jeg orker. ;)

Ha en fin dag folkens! Le til krampa tar deg! :P

*oppdatering*
De snille garnpusherne mine skal se på saken for meg. :D Dette skal visstnok ikke gå an. Så får vi se da..

1 kommentar:

frøken ij sa...

Det er bra du ler av det da. Kjedelig om du bare hadde vært deppa.. ;) Spent på bilde beviser.