søndag, mars 11, 2012

Prinsessepannebånd

Det første pannebåndet jeg strikket ble litt større enn jeg hadde tenkt. Men det er jo ikke så farlig, jeg har mange prinsesser rundt meg. :) Slik blir det når man strikker uten oppskrift.
De er strikket i Mor Aase på pinner nr 5,5 og veier 70 g tilsammen. Blir nok flere slike. :)

Tallene på det minste, er nålet på.

På pinnene/kroken nå, er et par Elf Clobbers. Ikke helt vant til kroken, så vi får se om jeg kommer i mål. :) Men har veldig lyst, for synes de er veldig fine. :)

2 kommentarer:

experimental film, animation and site specific video sa...

Hei så flotte prinsessepannebånd du har strikket. Er det mulig å få oppskriften på den?
mail: g1tt3.ous@gmail.com

Lise sa...

Hei. :-)
Legg opp 10 masker. Øk 1 maske annenhver pinne til du har 15 masker. Fell så 1 maske annenhver pinme til du har 10 igjen. Husk å øke og felle på samme ende. :-) dette er en spiss. Strikk så mange spisser som du trenger for at det skal bli langt nok. Om du ønsker et bredere bånd, legger du opp flere masker.