fredag, mai 11, 2012

Alpelue #4

Nok ei alpelue. Denne skal sendes i posten til ei søt lita jente, som en liten vårhilsen. :) Dette er en helt genial oppskrift. Er ikke ofte jeg finner oppskrifter som jeg får lyst til å strikke mange ganger, men denne er en slik en. :) Men nå må jeg kanskje stoppe? ;)
Den nyeste til venstre. Og så har jeg fått sydd på lappene mine på dem også. :)

En av dukkene i huset har fått prøve. En av de med ufattelig mye hår, så var litt vanskelig å dandere lua. ;)
hmmm kanskje jeg må strikke et par til ser jeg.. kanskje dukkene må få? vi får se. ;)
 Kjolen som dukka har på er en kjole mamma sydde til dukka mi da jeg var lita. Dette var dukkens julekjole. :)

Oppskrift: Alpelue i glattstrikk
Str: blanding av 1 og 2 år, for å få ca 1 år på mindre pinner.
garn: sisu
pinner: 2,5 og 3
gram: 27g

1 kommentar:

Stjerneglimt sa...

så fine de ble, og dukka kledde den godt også:-)