søndag, mai 20, 2012

Småstrikk


Har strikket to kjøkkenkluter. De ble gitt bort i innflyttingsgave i går. Sammen med en oppvaskkost. :-)


Hadde igjen en liten bit cellofan etter bleiekaka, så brukte det som innpakking. Cellofan kommer jeg til å bruke mer tror jeg! Ganske effektfullt!

Veldig enkel strikk dette, men noen ganger trenger man det. Og at det går hurrameirundtraskt å strikke slike er heller ikke å forakte. Og så mye garn som går da! HÆRLIG! :D Bomullsgarn er vel egentlig ikke helt min greie. Men dette garnet var veldig godt å strikke av. Når jeg har strikket av mandarin før, har det vært petit-varianten, og denne naturelle var helt annerledes.
To forskjellige størrelser på disse klutene da. Er nesten som prøvelapper å regne. Hadde tenkt å lage de helt kvadratisk. Den grønne la jeg opp 50 masker på, den turkise 35. 40 er nok perfekt med dobbelt garn og pinner nr5. :) (note to self ;))


Oppskrift: egen (legg opp og strikk i vei)
Garn: mandarin naturell, lagt dobbel
Pinner: nr 5
Gram: 50 g hver

Ingen kommentarer: